Урок по теме "Shopping"

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.

Урок английского языка в 5-м классе по теме "Еда. Покупки"

Цели и задачи урока.

  • развивающая (развитие коммуникативных навыков в диалогической речи, творческого воображения, мотивации к дальнейшему овладению англоязычной культурой).
  • образовательная (закрепление лексического материала по теме"Shopping", повторение грамматического материала по теме "Косвенная речь").
  • воспитательная (обучение учащихся вежливому поведению в общественных местах).

Оборудование.

  • Компьютер.
  • Дидактический материал (изображения и макеты продуктов питания).
  • Раздаточный материал (карточки-задания).

Ход урока

Часть 1. Приветствие. Речевая разминка.

Т: Good morning, dear children. I'm glad to see you. How are you?

PP: Well, thank you.

T: I know you are good at many school subjects. But do you usually help about the house?

PP: Yes, we do.

T: What do you usually do?

P1: I usually clean my room.

P2: I always wash up.

P 3: I usually go shopping with my mum.

T: I guess you like going shopping.

P3: Yes, I do.

T: Now we are going to buy some food. But you should help me choose the right shops. Look at the screen, please.

Часть 2. Презентация "Shopping" в электронном виде.

Ученики читают вопросы на экране и отвечают на них.

Например, "What can you buy at the baker's?". Предполагаемый ответ ученика: "I can buy bread at the baker's."

Часть 3. Ролевые игры, разыгрывание диалогов.

T: I want you to take these cards with your tasks for our role play.

Учитель раздает карточки-задания для составления диалогов.

Card 1-You are a mother. You should ask your child to go shopping and buy some milk, fruit, sugar and sausages. Write your Shopping list and explain your child what to do.

Card 2 (для двоих учеников) - You are a child. Your mother wants you to go shopping. You want your brother or sister to help you. Ask him or her for help. Then do shopping.

Card 3-You are a shop assistant at the dairy.

Card 4-You are a shop assistant at the grocer's.

Card 5-You are a shop assistant at the butcher's.

Card 6-You are a shop assistant at the greengrocer's.

Дети, получившие Card 2 (для двоих учеников) самостоятельно составляют и разыгрывают диалог по составлению списка продуктов. Список можно поделить поровну и отправить детей в разные магазины. Учащиеся с другими карточками (Card3-6) выходят к своим "магазинам" (отдельно стоящим партам) и оформляют "витрину" - они должны выбрать из общей коробки и расставить макеты или изображения соответствующих продуктов. Ученики, составлявшие список продуктов подходят к "маме", она проверяет, все ли продукты записаны и выдает "деньги". Необходимо предварительно снабдить каждого продавца "деньгами" для сдачи. Учитель помогает учащимся, если возникают трудности. Игру можно повторить 2 раза так, чтобы все члены группы успели за урок попрактиковаться в диалогах.

Часть 4. Повторение материала по теме "Косвенная речь".

T: Well done. You've coped with the shopping excellently. And now let's brush up your grammar skills. Look at the blackboard and try to do this exercise in writing. When you are ready, come to me to check your answer.

Put these sentences in the right order. Then turn from direct into reported speech.

Задание на доске:

Mike asked: "Where can I buy some bread, Kate?"

Kate said: "We haven't got any bread."

Kate said: "Don't buy biscuits, Mike"

Kate said: "Mike, go to the baker's and buy bread there."

Mike asked: "Do you want to buy biscuits?"

Часть 5. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: I think we should stop. You'll complete the dialogue of ex.5 pg.206 at home.